At present, in the educational process, not only active forms of education are widely used, but also collective forms of cognitive activity, the improvement of pedagogical skills that stimulate the creative thinking of students. However, the beginning teacher of a higher educational institution objectively experiences a number of difficulties in his professional activity, associated with an insufficient level of professional competence and lack of experience. The criterion of the effectiveness of pedagogical interaction is the quality of training and education of students and their ability to self-development and educational self-improvement. The article shows the aspects of communicative-teaching and educational functions of a university teacher, as well as the direction of pedagogical cooperation at the Department of Biology.
- 1. Будько М.Е. Профессиональные требования к личности преподавания РК на современном этапе. //Тезисы докладов научно-методической конференции БГМУ. Инновационные технологии обучения и воспитания студентов в медицинском ВУЗе. Минск, 2002.- С. 130 – 132.
- 2. Бутвиловский А.В., Бутвиловский В.Э. «Роль факультета профориентации и довузовской подготовки в адаптации и социализации обучающейся молодежи». Медицинский журнал, 2013, № 3.- С. 131 – 133.
- 3. Кузембаева А.М. Проблемы развития профессиональной идентичности преподавателя вуза на начальном этапе профессиональной деятельности. // Actualscience, № 3, Vol.2.2016.-С. 35 – 36.
- 4. Заяц Р.Г., Стамбровская В.М., Шепелевич Е.И. «Исследовательская работа как средство профессиональной подготовки студентов». Материалы докладов международной научно-технической конференции «Современные технологии образования – фундамент будущего». Минск, Технопроект, 2002.- С. 147 – 150.
- 5. Заяц Р.Г., Стамбровская В.М., Шепелевич Е.И. «Студенческий научный кружок, как инновационный метод в системе непрерывного учебно-педагогического процесса». Белорусский медицинский журнал, 2005. № 1.- С. 112 -113.
- 6. Шепелевич Е.И., Максимова Т.В. «Модусы обучаемости, обучения и воспитания студентов в информационном обществе. Actualscience. Т. № 1(6).- С. 33 – 35. Поступила 27.11.2018 г.