Аннотация
В статье рассматриваются основные задачи при подготовке базового учебника иностранного языка для медицинских вузов, который должен обеспечивать не только формирование навыков и умений, но и систематизацию знаний студентов, давать рекомендации по усвоению материала, быть источником самообразования. Дидактические принципы построения учебника включают компетентностный подход, модульность, многоуровневость, междисциплинарность и принцип опережения, а также важность оформления учебника, структуры, содержания и методической организации учебника.
Ключевые слова:
базовый учебник; средство обучения; компетенция; модульный, многоуровневый и междисциплинарный подход; принцип опережения; развитие знаний, умений и способностей; познавательная мотивация
On preparing a modern textbook in a foreign language for medical students
The article considers the main tasks of preparing a basic textbook in a foreign language for the students of medical universities which is to ensure not only the development of skills but also the systematization of students' knowledge, provide recommendations for mastering the material and be a source for self-education. The didactic principles of textbook construction include: competence based, modular, interdisciplinary, multilevel approach; proactive teaching, as well as the importance of the textbook design, structure, content and instruction.
Keywords
basic textbook; teaching aids; competence; modular, multilevel and interdisciplinary approach; proactive teaching; development of knowledge, skills and abilities; cognitive motivation