The purpose of this work is to evaluate the effectiveness of applying university technology when working with students in the preparatory department. The article analyzes the experience of using methodological approaches used in training students in the preparatory department. The study describes tasks of the teachers of the preparatory department who work with this category of subjects of the educational process in detail. The article describes techniques for conducting lectures, practical classes and final certification at the preparatory department. The article determines the importance of psychological adaptation of pupils of the preparatory department to learning in a higher educational institution.
- 1. Заяц, Р.Г., Стамбровская В.М., Шепелевич Е.И. Об опыте непрерывности и многоуровневости в системе медицинского образования /4ая международная междисциплинарная конференция «Сучаснi проблемы науки те освiти». – Харкiв, 2003. – С. 188.
- 2. Лукашенко, М.В. Вертикальная интеграция в системе образования / М.В. Лукашенко // Высшее образование в России. - 2002. - №3. - С. 10-24.
- 3. Рубашко, И. В. Адаптационное значение образовательной среды подготовительного отделения Витебского государственного медицинского университета // Наука - образованию, производству, экономике: материалы XXI(68) регион. науч.-практ. конференции преподавателей, науч. сотрудников и аспирантов, Витебск, 11-12 февраля 2016 г. : в 2 т. - Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова, 2016. - Т. 2 - С. 121-123.
- 4. Стамбровская, В.М., Шепелевич Е.И., Бутвиловский В.Э. Некоторые подходы в изложении лекционного материала // Военная медицина, 2012. - № 2. С. 20 -22.
- 5. Филатова, Л.О. Преемственность общего и среднего и вузовского образования / Л.О. Филатова - М.: Педагогика. - 2004. - №8. - С. 63-68.
- 6. Шепелевич, Е.И. Использование вузовской технологии в подготовке абитуриентов. / Научно-методическая конференция БГМУ «Иновационная технология обучения и воспитания студентов в медицинском вузе». - Минск, 2002. Поступила 25.04.2017 г.